четвъртък, 29 декември 2016 г.

Имената на хотелите

Имената на хотелите са много важен елемент от тяхното представяне, маркетинг и позициониране на пазара. Не мога да скрия, че темата ме е вълнувала години наред при моята десетгодишна работа с места за настаняване и работата ми за два български хотела. Изборът на име за търговски обект или фирма е много важен, но често бива подценяван и заради липсата на достатъчно внимание към този процес много често ставаме свидетели на дублажи на имена.

Бях приятно изненадан, когато от снимка в социалната мрежа на моя приятелка от Черноморския туристически форум през октомври 2016 видях корицата на книга със заглавие: "Имената на хотелите – между ономастиката и туристическата наука" на Пело Михайлов. Помолих я да ми я намери и тя бе така любезна да ми я осигури, дори с автограф от автора.

Негова лекция по темата се е състояла на 29 септември 2015 г. или точно преди година и три месеца и за щастие тя се е превърнала в книжка. Няма задълбочено изследване по темата и много се радвам, че той е обърнал внимание на този въпрос. Самата книжка е от 32 страници и се чете бързо. Аз лично я прочетох три пъти. Самото съдържание може да прочете онлайн с негово разрешение на следния адрес.

А сега е време да споделя и моето мнение по темата. Всеки нов хотел или стар, който е решил да сменя името според мен трябва да потърси някаква интересна история с това име, което да звучи като легенда и допълнително да привлече интерес. Преди време бях дал идея на хотел "Легенди" в София да сложат по една легенда във всяка стая на български и на английски, за да може името им да донесе нова емоция за техните клиенти. Не зная, дали са го направили.

Хотели с буквата "А"

Сигурно сте забелязали колко хотели избират имена, започващи с буквата "А" най-вече заради възможността да се листват на по предно място в сайтовете за онлайн резервации, когато подредбата е по азбучен ред. В София такива са Анел, Арис, Адрия, Аметист, Арт плаза и други.

Хотели с чужди имена и приставки

През последните години с цел привличане на повече чужденци в местата за настаняване стана масова практика към името на хотела да се добавят "Гранд", "Бийч", "Ризорт", "Палас","Арена", "Спа" и какво ли още не. За жалост това доведе до дублиране на много хотели и търсенето по тези имена стана доста сложно и се загуби тяхната уникалност.

Хотели с имена на градове

Тази практика е доста стара и устойчива, особено когато имената на хотелите са лесни за произнасяне от чужденци и носят своята история или пък са познати световни градове. Примери са Плиска, Преслав, Велико Търново, Будапеща, Банско, София, Виена, Лондон и други. По време на соц-а в областните градове имената биваха кръщавани на побратимени градове: Ленинград (сега Санкт Петербург) в Пловдив, Ростов в Плевен, Ровно във Видин, Житомир в Монтана и други. Старите имена на града също са вариант: Верея, Железник (Стара Загора), Бонония (Видин).

Хотели с имена на планини и върхове

Планините също са чест избор на хотели, а макар и с името Балкан или Балкана, като в Габрово ги има и двата варианта, а в Плевен е само Балкан. Има и Странджа, Рила, Витоша, Пирин, Родопи. Все пак в България има 39 планини и може да се избегне повтаряемостта. Още повече, когато се ползват и стари имена на същите тези планини (Орбелус или Орбел за Пирин и Хемус за Стара планина). Планините имат и върхове и те също са вариант: Елбрус в Пазарджик, Вихрен в Банско и други.

Хотели с имена на хора

Тук изборът е огромен. Като оставим настрана това, че доста от собствениците си кръщават хотелите на свое име или на името на жена си, дъщеря си, сина си и други членове на семейството. Има хотели с хубави български имена като Боряна, Калина, Нона, Гергана и други. Все повече обаче навлизат чуждите имена, особено женски, които завладяват хотелите.

Хотели с имена на вериги

С навлизането на големите хотелски вериги в България и тяхното бъдещо разрастване като задължително изискване името на веригата се асоциира с името на самия хотел: Новотел, Радисън, Хилтън, Парк Ин, Кемпински, Холидей Ин, Интерконтинентал, Ибис и други. когато станат повече хотелите от една верига като тези на Бест Уестърн например допълнителното име става задължително, за да бъдат различавани.

Хотели с името на фирмата

Доста собственици решават да кръстят хотела с името на своята фирма, за да подчертаят тази значимост, но когато имената не са подходящи или са прекалено дълги и сложни, се получава обратен ефект.

Мога да продължа и още, но реших на този етап да спра и да оставя темата с продължение, а и да дам възможност и на Вас в коментарите да споделите своето мнение. Все пак имената на хотелите са важни, защото, когато те са в масивни сгради и устояват на годините, те се превръщат дори и като ориентир - Плиска и Хемус в София.

А накрая за забавление ще Ви предоставя един линк, от който на случаен принцип може да си генерирате име на хотел ;)

Няма коментари:

Публикуване на коментар